דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות המדריך המלא (לא מים) 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 1870 פעמים ]

כמעט כל בית, בניין מגורים או מבנה חדשים שנבנים כיום, הם בעלי גג אטום ומבודד מפני גשם. בעיית הרטיבות והנזילות היא בעיקר נחלתם של אלו המתגוררים בבניין או בבית ישן, שבהם לא בוצע איטום גגות כלל, או איטום גגות שאינו יעיל. כאשר איטום הגגות בעייתי, או כלל לא קיים, הדבר עשוי במידה רבה לפגוע במבנה ובאיכות החיים של הדיירים שבו.

דיירים המתגוררים במבנה שלא עבר איטום גגות כהלכה נידונים לחורף מתיש, שכולל רדיפה אחר מוקדי נזילות עם דליים וסירים. יתרה מכך, מבנה שלא עבר איטום גגות עשוי במידה גבוהה של סבירות להינזק כתוצאה מרטיבויות ומנזילות. כפועל יוצא גם ערכו של המבנה ירד. לכן ביצוע איטום גגות היא פעולה חיונית מאין כמוה, גם אם החורף הישראלי הוא קצר ולא גשום במיוחד. מי שחווה על בשרו נזילות ורטיבויות יודע שגם יום אחד גשום במיוחד עלול לגרום לנזקים כבדים מאוד למבנה שלא עבר איטום גגות. לכן חשוב מאוד שבכל בניין או מבנה יתבצע איטום גגות, ובמיוחד בגגות של מבנים ישנים.

אחת הבעיות המרכזיות שבאיטום גגות של בניינים ישנים, היא העובדה שבדרך כלל על גגות אלו יש כבר חומרי איטום ישנים שיעילותם חלפה מזמן. בכל מקרה שבו מבצעים איטום גגות על גג שנאטם בעבר, חשוב להתאים את שיטת איטום הגגות והחומרים לאלו שכבר קיימים על הגג. הסיבה לכך היא שחומרי איטום שאינם שייכים לאותה משפחה לא יצליחו לייצר אחיזה טובה ולספק איטום מושלם. כך למשל לא ניתן לבצע איטום גגות עם יריעות ביטומניות על גבי גג שנאטם בעבר באמצעות חומרים אקריליים, מכיוון שמדובר בשתי משפחות שונות של חומרי איטום גגות. לעומת זאת, ניתן לבצע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות על גבי גג שעבר איטום גגות באמצעות זפת, מכיוון שגם הזפת שייך למשפחת חומרי האיטום הביטומנים.

לפני שמזמינים קבלני איטום ומבצעים איטום גגות לגג מבנה ישן חשוב גם להקפיד על מספר פעולות מקדימות, אשר יסייעו ביצירת איטום גגות הרמטי ויעיל יותר. כמו למשל, יש לאטום באופן זמני את מרזבי הגגות כדי למנוע חדירה של פסולת לתוכם בעת ניקוי הגג. חשוב לנקות את גג המבנה מלכלוך, צמחייה, שאריות סיד וכל גורם שעלול להפריע לאיטום הגגות. חשוב גם לנקות את המרזבים ולשחרר סתימות במידה וקיימות כאלו בהם. לאחר מכן יש להתיז על הגג מים ולבדוק האם קיימים שיפועים בגג. לאחר שהגג מתייבש יש לתקן את השיפועים. איטום גגות היא פעולה הכרחית כאשר מבצעים שיקום מבנים לפני כל שיפוץ יש לאטום את הגג.

כשמבצעים איטום גגות, לא פחות חשוב גם לבחור בקפידה את חברת האיטום שבשירותיה משתמשים. למרבה הצער פועלים כיום בשוק אוטמי גגות חובבניים ולא מקצועיים, אשר מבצעים חצי עבודה וגובים על כך תשלום מלא. לא רק שהם גובים מחירים מופקעים על עבודה בינונית, הם גם לא מספקים איטום גגות יעיל והרמטי. לכן לקוחות רבים מגלים לתדהמתם כי למרות שחשבו שביצעו איטום גגות, הגג שלהם לא באמת אטום ומי גשם חודרים דרכו. לכן ההמלצה הטובה ביותר היא להשתמש בשירותיה של חברה לאיטום גגות שעליה קיבלתם המלצות מקרובים או מכרים. וחשוב מאוד להקפיד שהממליצים כבר עברו חורף אחד או יותר לאחר ביצוע האיטום, כך שהם בטוחים כי איטום הגגות שבוצע עבורם אכן מוכיח את עצמו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב